Paleis van de Sultan, Batikfabriek, zilverfabriek , Prambanan en Maliborostreet

11 juni 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Om half negen staan Slamet en Pur weer klaar om met ons op stap te gaan

We beginnen met een bezoek aan het Kraton, het paleis van de Sultan. We worden rondgeleid door een aardige dame , Ibu Wiwin.

Vol trots vertelt ze over de Sultan en zijn familie. We bezichtigen de verschillende ruimtes zoals de feestzaal. We nemen afscheid en gaan door naar de fabriek waar batikstoffen worden gemaakt. Prachtig al dat handwerk. Daarna een bezoek aan de zilverfabriek, waar we wel erg hebberig worden. In het naast gelegen restaurantje nemen een lichte maaltijd en kunnen we verder. De volgende bezienswaardigheid is de Prambanan , deze keer een hindoeïstische tempel

Weer zo’n imposant bouwwerk.  Slamet leidt ons deze keer rond. Het is al donker als we het terrein verlaten. We gaan terug naar het hotel, de rit terug gaat over binnendoor weggetjes om zoveel mogelijk het zeeeeer drukke verkeer te ontwijken. Bij het hotel aangekomen pakken we onze bagage zodat Pur deze alvast kan meenemen maar onze volgende bestemming. Wij reizen morgen met de trein. Maar vanavond sluiten we af met eerst nog een bezoek aan Malioborostreet. Een enorme lange winkelstraat met ongelooflijk veel winkeltjes en kraampjes. Een gekrioel van mensen waar we ons doorheen wringen, maar natuurlijk niet zonder het nodige te kopen. Wat een sfeer hangt hier, geweldig! Aan het eind van de straat worden we weer opgewacht door Pur en hij brengt ons in alle chaos weer veilig bij het hotel. Een drukke interessante en voldane dag.

1. Simone:
    11 juni 2019
    Hoi ries, elly en corry. Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien en beleefd. Het is leuk om deze ervaringen te lezen. Een mooie dag samen hoor groetjes Simone en Age
  2. Joke Achterberg:
    11 juni 2019
    Hallo jullie 3. Fantastisch om deze reis te mogen maken. Jullie zullen wel een extra koffer nodig hebben om straks al die souvenirs mee terug te nemen naar Nederland. Een lieve groet vanuit Nederland, Hans en Joke
  3. Rutger Slegtenhorst:
    11 juni 2019
    Leuk hoor een feest der herkenning!! Kopen jullie niet te veel!?
    Ciao Rutger
  4. Marijke en John.:
    11 juni 2019
    Wat mooi wat jullie allemaal meemaken.
  5. Marja:
    13 juni 2019
    Prachtige reis, lieve mensen! Ook hier een feest der herkenning. Mooi om dit te beleven met elkaar!