Een kleurrijke onderwater wereld

20 juni 2019 - Amed, Indonesië

Wat hebben we heerlijk geslapen op onze brede bedden onder de klamboe. We nemen een douche onder de blote hemel. Na het ontbijt nemen we onze badspullen. Vandaag gaan we een dagje snorkelen. We worden naar strand gebracht niet ver van ons hotel. We kunnen er snorkels en flippers huren. We huren ook een onderwatercamera. Na alles eerst gepast te hebben lopen we naar onze ligbedjes. We installeren ons en trekken vervolgens de flippers aan en wordt de duikbril opgezet en dan .... plons het water in. Onder water is het prachtig. We zien vissen van klein tot groot in allerlei regenboog kleuren. Zelfs nieuwsgierige vissen die aan Ries zijn hand knabbelen. Ook allerlei koraal in heel mooie kleuren. Je raakt niet uitgekeken. Ries houdt de camera in de aanslag en maakt de foto’s. Doordat hij zijn eigen bril niet op kon houden blijkt echter dat hij binnen 5 minuten 364 foto’s heeft gemaakt. Hij heeft de burstknop ingedrukt!! Slamet krijgt het toestel overgedragen zodat hij de plaatjes kan vastleggen. We zwemmen wat en strijken daarna neer op onze ligbedjes om wat te zonnen. Niet te lang in de zon want het is goed heet. In de namiddag rijden we terug naar huis om lekker na te soezen op onze veranda.

1. Simone:
    20 juni 2019