Van Yogyakarta naar Malang

12 juni 2019 - Malang, Indonesië

Het is nog vroeg als we vanmorgen opstaan . Om kwart voor acht vertrekt de trein waarmee vandaag onze reis  voortzetten. Een rit van vier uur. Deze gaat door het prachtige landschap , onderweg zien we de kleine dorpjes, rijstvelden , mensen in de velden aan het werk. In de verte rijst de Merapi vulkaan op. Bij iedere spoorwegovergang auto’s en natuurlijk tientallen scootertjes.Pur is met zijn auto ons vooruit gereisd en staat bij het eindpunt ons op te wachten. We gaan verder met de auto. Het gebied waar we door rijden wordt bergachtiger. Onderweg maken we een stop voor een fotomomentje. We lopen van de weg af naar beneden. Slamet leidt ons over smalle heuveltjes langs de rijstvelden. Geweldig! Terug over een wiebelig bamboebruggetje komen we weer bij de auto. Verder gaat het tot we bij het stuwmeer van Selorejo komen. We wandelen er rond. Wat een prachtig uitzicht op de omgeving. Het is onbeschrijflijk. We gaan weer verder.De volgende stop is bij waterval Coban Rondo. Voor Ries een plek met mooie herinneringen. Met een geraas klettert het water naar beneden. En allemaal  natuurlijk op de foto. Het is er heerlijk koel. We gaan verder richting Malang waar onze volgende overnachting zal zijn. Ons hotel Enny’s Guest House. We sluiten de dag af met een heerlijke rijsttafel met z’n vijven bij restaurant Batavia.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Simone:
    12 juni 2019
    Wat is het allemaal mooi wat jullie zien! De treinreis lijkt ons ook heel leuk. Een heel andere manier om door het land te gaan. Alle herinneringen Ries, ze zullen je af en toe behoorlijk verdrietig maken. Maar ook gelukkig dat jullie dat samen nog hebben gezien. Lieve groet Simone en Age
  2. Simone van Liempt:
    12 juni 2019