Dolfijnen spotten

19 juni 2019 - Lovina, Indonesië

Voor de laatste keer nogmaals vroeg uit de veren. Voor het hotel meert een vissersbootje aan die ons meeneemt een eind de zee op. We gaan dolfijnen spotten en dus maar hopen dat we ze zullen zien. Er is onderwijl een prachtige zonsopgang. We zijn niet de enigen op het water en al gauw zijn er wel dertig bootjes met dezelfde bestemming, met aan boord fotograferende toeristen. Ook wij houden de camera’s in de aanslag. En wow!! Na zo’n kwartier zien we een school dolfijnen ons volgen. Wat een prachtig gezicht. Er verschijnen er nog meer, ze duiken dan weer links dan weer rechts van de bootjes op. Één maakt zelfs een salto een geweldig leuk gezicht. Na enige tijd wordt de boot stilgelegd zodat we in het heldere water prachtige vissen in allerlei kleuren zien zwemmen. De dolfijnen zijn inmiddels uit beeld dus wordt de boot richting de kust gevaren. We gaan aan wal en lopen rechtstreeks naar het hotel-restaurant voor het ontbijt. Dan koffers pakken en in de auto nu naar de oostkant van Bali. We maken nog een stop om foto’s te maken van de hoogste vulkaan van het eiland de Agung. Vlak voor Amed, onze volgende bestemming, kijken we op hoogte nog over de prachtige blauwe zee. En dan komen we bij ons volgende hotel “Hidden Paradise”. Met recht een paradijs. Cottages, heel sfeervol ingericht verscholen in een tuin vol planten en gelegen aan zee.  Maar twee nachtjes hier, we willen niet meer weg!!!