Lembongang Island

22 juni 2019 - Sanur, Indonesië

We dachten dat het vroege opstaan voorbij was, maar nee hoor er is geen uitslapen bij. We willen een boottochtje maken en de boot vertrekt al om half negen. Dus aankleden ontbijten en hups in auto van Pur. Op naar de aanlegplaats. De tickets zijn al geregeld door Slamet. Om in de boot te komen moeten een stukje door het water waden. Er worden koffers van andere passagiers door sterke mannen aan boord gebracht. Ze nemen er wel drie tegelijk op hun schouders. Dan vertrekt de ferry naar Lembongang island. Een tochtje van een half uur met een snelheid van wel 70 km per uur. Aangekomen bij het eiland wacht een man met open vrachtautootje die ons over het eiland rijdt. We worden afgezet bij “Devils Tears”, een inham in de rotsen waar de zee met enorme kracht in terecht komt om vervolgens met geweld uitgespoten te worden. Een fenomenaal spektakel. Er is veel belangstelling van o.a. Chinese dames, keurig gekleed alsof ze naar een feest gaan en die zich in allerlei poses laten fotograferen. En natuurlijk tot groot leedvermaak spuit ineens met een enorme kracht het zeewater over de dames. Drijfnat zijn ze!! Dan gaan we verder om nog van het strand van “Dream Beach” te genieten. Mooi wit zand maar met een woeste zee. Ries loopt stoer het water in en vangt de eerste golf op. Hij draait zich om en wordt vervolgens door volgende golf omver geworpen. Maar wie gaat er dan ook met zijn bril op in zee?!? Weg bril, die zien we nooit meer terug! Ook Corrie en Elly gaan onderuit. Dan blijven we maar veilig op het strand. Er wordt massage aangeboden en daar maken we graag gebruik van. Heerlijk ontspannen zijn we.

Na nog wat van de zon genoten te hebben keren we terug naar de ferry. De zee is ruwer en de boot gaat met flinke klappen over het water. Eenmaal aan de overkant stappen we de boot uit, maar ditmaal is het water hoger waardoor onze broeken lekker nat worden. Maar ja met 30 graden droogt het wel weer. Bij het hotel aangekomen trekken we de zwemkleding uit waar een berg zand uitkomt. Heerlijk douchen en weer lekker opfrissen. Alleen nog een hapje eten. Weer een dag om niet te vergeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ed Favier:
    22 juni 2019
    Wat een prachtige reis Ries ik snap dat je aan dat land zo verknocht kan raken.
  2. Simone:
    23 juni 2019
    Een prachtige dag weer vol onverwachte momentjes! 😀 Geniet van jullie laatste dagen Indonesië.
  3. Yolande:
    23 juni 2019
    Ik wens jullie alvast een hele goede terugreis.